
Lowongan Kerja PT Sarana Multigriya Finansial
infolowongan.co.id – Lowongan kerja di PT Sarana Multigriya Finansial
Saat ini PT Sarana Multigriya Finansial kembali membuka lowongan kerja terbaru pada bulan September 2023 untuk mencari calon karyawan yang siap untuk mengisi posisi jabatan yang sedang dibutuhkan. Perusahaan akan mencari kandidat yang terbaik sesuai dengan kualifikasi dan yang cocok untuk posisi yang akan ditempatkan.
Lowongan Kerja Terbaru PT Sarana Multigriya Finansial Tahun 2023
Adapun dibawah ini adalah posisi jabatan yang tersedia beserta dengan kualifikasinya saat ini bagi Anda para pencari kerja yang tertarik untuk mengembangkan karir.
Posisi Lowongan Kerja PT Sarana Multigriya Finansial:
1. HUMAN CAPITAL DEPT HEAD
Job Requirements :
- Coordinate the preparation of Annual Operating Plans (RKAP), Manpower Planning, and Company Organizational Structure.
- Coordinate the recruitment process in alignment with HC Planning.
- Coordinate competency mapping and employee competency fulfillment.
- Coordinate the fulfillment of learning and development needs according to the Company’s requirements.
- Coordinate the fulfillment of Balanced Scorecard (BSC) and Performance Appraisal (PA).
- Evaluate the implementation of HR policies.
- Evaluate and adjust employee, Board of Directors (BOD), and Board of Commissioners (BOC) remuneration packages.
- Verify operational payroll and HR service processes.
Job Requirements :
Education :
Minimum of a Bachelor’s degree in Human Resource Management, Psychology, Business Management, or related fields. Holding a CHRP certification is prefered
Work Experience :
At least 8 years of experience in human resource management or related positions,
Knowledge of Labor Laws :
Proficient understanding of labor regulations and laws is highly important to ensure compliance with prevailing rules.
Leadership Skills :
Ability to lead teams, guide departmental strategies, and collaborate with company leaders and team members.
Job Requirements :
Communication Abilities :
The Head of the Human Resources Department should possess strong verbal and written communication skills, as interaction with various stakeholders, including employees, management, and external entities, is required.
Analytical Proficiency :
Capability to analyze HR data, identify trends, and provide strategic insights based on data is a crucial aspect of managing the team and HR strategies.
Business Understanding :
Comprehension of business objectives and how HR strategies can support the achievement of those objectives is essential. The Head of the Human Resources Department should be able to seamlessly integrate HR objectives with overall business goals.
2. DATABASE ADMINISTRATOR & DEV OPS TEKNOLOGI INFORMASI
Job Description :
- Memastikan terlaksananya dalam perancangan, mengelola dan mengembangkan struktur, clustering, tunning, load balancing dan failover sebagai Database Administrator dan DevOps yang baik, efektif, berdasarkan best practices yang relevan dengan perkembangan teknologi informasi.
- Memiliki kemampuan dalam pembuatan dan pengembangan datawarehouse, dalam penyempurnaan sistem DevOps serta integrasi sistem development, stagging dan production.
Job Requirements :
- S1 Jurusan Sistem Informasi/Teknik Informatika/Teknik Komputer/Ilmu Komputer/Setara
- Pengalaman pekerjaan dibidang IT (minimal 5 tahun)
- Pengalaman sebagai IT DevOps, DB Administrator (DBA), Management Information System (MIS) dan Data Analyst.
- Memahami bahas pemrograman PHP, Java, Linux, Unix, Sysadmin, Operasional IT
- Memahami DBMS, SQL Server, MySQL, Postgre
- Memahami tools dan framework (CI/CD pipelnies) dalam penyempurnaan sistem DevOps (Git dan GitHub, Jenkins, Kubernetes, Docker, Nagios, Chef)
- Mampu membaca dan mengelola source codes
- Memahami dan berpengalaman dalam implementasi Datawarehouse (DWH), Datamart, Bigdata, Datamining
- Memahami Backup Restore (Sistem, Aplikasi & Database)
- Analytic Skills, Problem Solving, Service Excellence dan memiliki kemampuan komunikasi
3. BUSINESS MANAGER, CORPORATE AND COMMERCIAL FINANCING DIVISION
Job Description :
Promoting, seeking potential client and analysis financial institutions
Job Requirements :
- Min.bachelor degree all major
- Min.3 years work experience
- Understand financial report and mortgage financing
- Have good verbal and written communication skills
- Understand SMF business processes
Bagi Anda yang berminat, silahkan melakukan pendaftaran ke alamat email berikut:
recruitment@smf-indonesia.co.id
Subject email : Posisi yang dilamar
Paling lambat : 26 September 2023
Lowongan Kerja PT Sarana Multigriya Finansial – PT Sarana Multigriya Finansial (Persero) (SMF) berdiri pada 22 Juli 2005, sebagai perusahaan perseroan terbatas – yang sepenuhnya dimiliki Pemerintah Republik Indonesia di bawah pembinaan dan pengawasan Menteri Keuangan. Misi SMF adalah meningkatkan keterjangkauan keluarga Indonesia untuk memiliki rumah yang layak. Pembentukan SMF bertujuan melayani sebagai lembaga khusus untuk memobilisasi dana jangka panjang melalui Pasar Modal, dalam rangka mendukung tujuan nasional kepemilikan rumah, dan menjadi ujung tombak untuk pengembangan sekuritas terkait hipotek.